اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمک مومنانه| بهار همیاری در ماه همدلی؛ از کمک میلیاردی به مددجویان تا مشارکت ورزشکاران در خدمت به مردم

ماه مبارک رمضان بهانه‌ای‌ است برای حس همنوع‌دوستی و همدلی مؤمنانه‌ای که سبب می‌شود بهار همیاری در ماه همدلی به حقیقت بپیوندد.

کمک مومنانه| بهار همیاری در ماه همدلی؛ از کمک میلیاردی به مددجویان تا مشارکت ورزشکاران در خدمت به مردم

خبرگزاری فارس-سردبیری استانها|رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم».

براساس گزارش خبرنگاران خبرگزاری فارس در سراسر کشور رزمایش «کمک مومنانه» روز گذشته نیز مانند روزهای پیشین شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از خدمت و نوع‌دوستی بود.

مشارکت ورزشکاران آملی در طرح "همت جوانانه و کمک مؤمنانه"

اسماعیل پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه معیشت و درآمد بسیاری از ورزشکاران و مربیان در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازار و مکان‌های ورزشی به شدت متضرر شد، افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش همدلی و کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان و ایام مبارزه با ویروس منحوس کرونا، جامعه بزرگ ورزش این شهرستان نیز پای کار آمدند.

در دومین گام از رزمایش توانستیم تعداد ۷۰۰ بسته مواد غذایی دیگر را برای کمک به نیازمندان جامعه مهیا کنیم.

این مسؤول با اشاره به توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و مواد غذایی در گام نخست، ادامه داد: در دومین گام توانستیم تعداد ۷۰۰ بسته مواد غذایی دیگر را برای کمک به نیازمندان جامعه مهیا کنیم.

پهلوان با اعلام اینکه در مجموع هزار و ۲۰۰ بسته مواد غذایی به ارزش تقریبی هر بسته ۳ میلیون ریال با شناسایی جامعه هدف توزیع شد، بیان کرد: جامعه هدف ما کمک و یاری‌رسانی به نیازمندان حوزه ورزش بوده است و توانستیم با شناسایی بسیاری از ورزشکاران، پیشکسوتان و ورزشی‌های نیازمند با حفظ آبرو و کرامت انسانی بسته‌های مواد غذایی را به صورت عادلانه توزیع کنیم.

 

توزیع ۷۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان ۳ شهرستان سمنان

توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان در روستاهای جنوب دامغان به همت دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان و دانشگاه‌های آزاد و دامغان انجام شد.

در این برنامه، حدود ۲۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ویروس منحوس کرونا در روستاهای جنوب شهرستان دامغان توزیع شد.

توزیع حدود ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی هم به همت دفتر بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود صورت گرفت.

 

از توزیع 10 هزار بسته غذایی تا کمک بیش از یک میلیاردی به مددجویان

جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) لرستان در رزمایش همدلی برای ایران همدل و توزیع 10 هزار بسته معیشتی برای مددجویان امداد لرستان، اظهار کرد: اقدام سخاوتمندانه امروز برای محرومان در قالب رزمایش مواسات انفاق و احسان است.

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) لرستان با اشاره به اطعام مددجویان این نهاد در استان، افزود: تا روز گذشته بیش از 162 هزار پُرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) لرستان از توزیع بیش از 19 هزار بسته غذایی بین مددجویان این نهاد تا روز گذشته خبر و ادامه داد: هزینه این بسته‌ها بیش از سه میلیارد تومان بوده است.

محمدی فارسانی ادامه داد: همچنین طی 26 روز گذشته، 585 میلیون تومان از طریق کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به مددجویان کمک شده، ضمن اینکه خیرین بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان نیز به صورت بسته‌های غذایی کمک کرده‌اند.

 

اجرای سومین مرحله کمک مومنانه در ملایر

سیدجواد حسینی فرمانده سپاه ملایر در جمع خبرنگاران در مرحله سوم توزیع کمک مومنانه در ملایر اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری با کمک خیران و اداره اوقاف ملایر تاکنون دو مرحله از طرح  کمک مومنانه در سطح شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی خانواده‌ها به همت حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام شد تصریح کرد: در این راستا مرحله اول طرح در ابتدای ماه رمضان با توزیع ۴ هزار بسته حمایتی و بیش و یک‌میلیارد تومان انجام شد.

در مرحله اول طرح رزمایش مواسات ۴ هزار بسته حمایتی و بیش و یک‌میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

فرمانده سپاه ملایر ضمن تقدیر از همکاری نهادها و ادارات در برگزاری این رزمایش تصریح کرد: مرحله دوم توزیع کمک مومنانه همزمان با  ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) با توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان انجام شد.

وی با بیان اینکه سومین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه امروز و در آستانه عید فطر انجام شد افزود: در سومین مرحله ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد که ارزش هر کدام از این بسته‌ها بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

 

فیلم| رزمایش مواسات و همدلی مومنانه دانش‌آموزان

گروه جهادی همدلی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان خوزستان در راستای لبیک به بیانات رهبر انقلاب ۱۲۰ بسته مواد غذایی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان بین خانواده های نیازمند توزیع نمود.

 

 

برگزاری پنجمین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در بهاباد

مرحله پنجم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه باهدف کمک‌رسانی به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا در بهاباد با رمز یا صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد.

سرهنگ سعید دهقان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با بیان اینکه با صدور فرمان رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه از سوی رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی عطر و بوی جامعه مهدوی گرفت، افزود: از ابتدای شروع این رزمایش در شهرستان بهاباد تاکنون نزدیک به 1540 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع‌شده است.

دهقان گفت: در پنجمین مرحله این رزمایش، با کمک خیرین، اصناف و مردم بزرگوار شهرستان بهاباد 350 بسته غذایی بین نیازمندان و افرادی که به‌نوعی متضرر از ویروس کرونا هستند به ارزش هر سبد 2 میلیون و 500 هزار ریال جمعاً به مبلغ  87 میلیون تومان تهیه که هم‌زمان در شب 27 ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

 

سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در ساوه آغاز شد

حجت اله دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه در گفت‌گو با خبرنگار فارس در ساوه از آغاز مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه در شهرستان ساوه خبر داد و گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه و مواسات، چهارمین مرحله از این رزمایش با هدف بهره مند شدن خانواده های نیازمند از عصر امروز در شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: در این مرحله که مصادف است با روز قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر 3 هزار بسته حمایتی شامل اقلام خوراکی با ارزشی در حدود 300 هزار تومان برای هر بسته آماده شده که قراراست طی روزهای آینده بین جامعه هدف توزیع شود.

 

سومین مرحله رزمایش مواسات در جهرم برگزار شد

حجت‌ الاسلام محمد حسین مدبر امام جمعه جهرم در مراسم سومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه جهرم در ماه مبارک رمضان از تهیه 700 بسته معیشتی در سومین مرحله این رزمایش به همت حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی مرحله سوم این رزمایش بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال می‌باشد.

از ابتدای رزمایش تاکنون بیش از ۸۶۰۰ بسته غذایی و ۱۲ هزار بسته بهداشتی در شهرستان جهرم تحت رزمایش کمک مؤمنانه توزیع‌شده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جهرم و دفتر آستان قدس رضوی واقع در این شهرستان، گفت: تعداد 1400 بسته معیشتی نیز توسط این دو نهاد در سومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، آماده گردیده و به دست نیازمندان خواهد رسید.

توکل بابیان اینکه تلاش خواهیم کرد که این رزمایش را در جهرم باقدرت و قوت ادامه بدهیم، گفت: از ابتدای رزمایش تاکنون بیش از ۸۶۰۰ بسته غذایی و ۱۲ هزار بسته بهداشتی در شهرستان جهرم تحت رزمایش کمک مؤمنانه توزیع‌شده است.

 

فیلم| کارگاه جهادی تولید ماسک در دامغان

کارگاه تولید ماسک به همت گروه جهادی شهید امیدوار و با تلاش بسیج دانشجویی شهرستان دامغان از روزهای نخست شیوع کرونا در استان سمنان راه‌اندازی شده و همچنان در حال تولید است.

 

 

۲۴ هزار بسته معیشتی در شرق شیراز توزیع شد

سرهنگ مرتضی خسروانی فرمانده سپاه احمدبن‌موسی(ع) شیراز ضمن تبریک  فرا رسیدن عید سعید فطر و روز قدس، اظهار داشت: 24 هزاربسته معیشتی در شرق شیراز توسط بسیجیان در بین خانواده‌های مبتلا به کرونا و خانواده‌های نیازمندی که از این شرایط آسیب دیده بودند، توزیع شد.

خسروانی با اشاره به اینکه آخرین مرحله از رزمایش کمکهای مومنانه با حضور بسیجیان وگروه‌های جهادی صورت گرفت، خاطر نشان کرد: امروز 1 هزار500 بسته معیشتی در بین خانواده‌­های محروم شرق شیراز توزیع شد.

 

1600 بسته معیشتی و بهداشتی بین دانش آموزان گنبدی توزیع می‌شود

کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی بین دانش آموزان نیازمند اظهار کرد: امروز 250 بسته معیشتی و بهداشتی برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده که از این تعداد 100 بسته توسط خیرین مدرسه‌ساز شهرستان و 150 بسته نیز توسط مدارس غیرانتفاعی تهیه شده که بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از توزیع بیش یک‌هزار بسته معیشتی و بهداشتی در روز آخر ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: روز آخر ماه مبارک رمضان با همکاری سپاه، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و فرهنگیان یک‌هزار و 350 بسته معیشتی و بهداشتی بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

 

توزیع بیش از 150 بسته کمک معیشتی از سوی فرهنگیان گچساران

ایوب مقیمی رئیس آموزش و پرورش گچساران در رزمایش کمک مومنانه از تهیه و توزیع  بیش از 150 بسته کمک معیشتی توسط فرهنگیان این شهرستان خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران  با بیان اینکه این بسته‌های کمک معیشتی توسط فرهنگیان تهیه  و در بین خانواده‌های  دانش آموزان کم بضاعت توزیع می‌شود، گفت: ارزش ریالی این بسته‌ها به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال است.

 

توزیع 220 بسته معیشتی توسط ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

رمضانعلی خالقی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در بالغ بر ۲۵ شب به همراه اعضای هیئت شهدای گمنام اقدام به ضدعفونی محلاتی از جمله «اروند‌رود»، «شریعتی»، «سیاوش»، «سیدآباد»، «سرابی»، «آروین» و «فرودگاه» کردیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در چندین مرحله تهیه ماسک و لباس مخصوص برای کادر درمانی و مدافعان سلامت را در دستور کار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: حضور در پویش‌های مختلف مردمی نیز از دیگر اقدامات این ستاد در مسیر مبارزه با کرونا بود.

خالقی از توزیع بیش از ۲۲۰ بسته معیشتی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در میان نیازمندان خبر داد و گفت: این ۲۲۰ بسته میان نیازمندان شناسایی شده در محلات هدف توزیع شد هرچند در چندین مرحله دیگر نیز با همکاری هیئت امنای مسجد فاطمه الزهرا (س) نیز صدها بسته دیگر را در قالب رزمایش بزرگ مواسات و همدلی توزیع کردیم.

 

توزیع 5000 بسته معیشتی بین نیازمندان رودبار و زهکلوت

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه توزیع 5 هزار بسته غذایی در رودبار و زهکلوت اظهار داشت: در استان کرمان با تشکیل قرارگاه امام حسن (ع) در مرکز استان و در شهرستان‌ها دو مرحله اقدامات خوبی انجام شد که بخشی کمک سپاه و بسیج و بخشی توسط رده‌های حاکمیتی و بخشی کمک‌های مردمی داخل شهرستان‌ها بود که برای نیازمندان جمع‌آوری و در قالب بسته‌های معیشتی توزیع شد.

وی عنوان داشت: 5 هزار سبد غذایی برای مردم شهرستان رودبار پیش‌بینی شده که دو هزار بسته متعلق به بنیاد علوی و بنیاد مستعفان و سه هزار بسته متعلق به سپاه و بسیج و خیران است و ارزش هر بسته 300 هزار تومان بوده که رقم ریالی آن یک میلیارد و 500 میلون تومان است و از عصر امروز توزیع آن آغاز خواهد شد.

 500 بسته غذایی برای شهر رودبار و 500 بسته برای مددجویان کمیته امداد در زهکلوت توزیع شد.

معروفی خاطرنشان کرد: برای مددجویان کمیته امداد این منطقه هم بسته‌هایی در نظر گرفته شده که 500 بسته غذایی برای شهر رودبار و 500 بسته برای مددجویان کمیته امداد در زهکلوت تعلق می‌گیرد.

وی ابراز داشت: مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه از روز عید فطر و به مناسبت عید فطر، روز قدس و آزادی خرمشهر با رمز یا مولا علی‌بن ابیطالب (ع) آغاز و  36 هزار بسته توزیع می‌کنیم که با آتش به اختیار قرارگاه‌های شهرستان انجام خواهد شد و این کمک مومنانه در تمام عرصه‌ها ادامه خواهد داشت.

 

اهدای 15 هزار بسته‌ معیشتی به خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند در آذربایجان‌شرقی

طاهر علمی معاون پرورشی آموزش و پرورش مراغه اظهار داشت: 15 هزار بسته‌ معیشتی بین خانواده‌های دانش آموزان در آذربایجان‌شرقی توزیع شد.

وی گفت: برای تامین این بسته‌ها خیران، اولیای مدرسه‌ها و دانش‌آموزان 30 میلیارد ریال کمک مالی کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان  950  بسته معیشتی به ارزش 3 میلیارد ریال بین خانواده‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت مراغه توزیع شده است.

آسیابی افزود: در این مدت هفت هزار و 200 پرس غذای گرم و یک هزار و 200 بسته نان بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شده است.

 

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول